מכונית מעופפת זה כבר מזמן לא מדע בדיוני, בשנים הקרובות הזירה הבינלאומית תציף את השוק במכוניות מעופפות, אחת מהן היא המכונית המעופפת של חברת AIR הישראלית.
Air One ממריאים: מכונית מעופפת ישראלית
מתי יהיו מכוניות מעופפות תוצרת ישראל כחול לבן? זו שאלה שדנים בה כבר עשרות שנים, תכנונים על הנייר ומודלים שונים מלווים אותנו זה שנים רבות, כבר משנת 1909 במודל הראשון של פורד ובשנת 1917 עם המודל של קרטיס.
בעשורים האחרונים התכנונים הופכים למציאותיים יותר, תעשיית המכוניות המעופפות תתחיל לשווק מכוניות מעופפות לקהלים פרטיים, מוניות מעופפות וגם גופים מוסדיים כמו כוחות ביטחון והצלה כבר בשנים הקרובות.
מדינות רבות מתחרות אחת בשנייה כדי להיות המדינה המובילה בייצור רכבים מעופפים, בין היתר ארה"ב, סין, דובאי, יפן, סלובקיה וניו זילנד.
מדינה נוספת שמספקת חותם מעניין בתחום המכוניות המעופפות היא ישראל, בין החברות הישראליות ניתן למצוא את חברת AIR, החברה עובדת על Air One, רחפן פרטי שיאפשר לכם לטוס מנקודה לנקודה עם מדחפים וכנפיים ומזכירה הכלאה בין רחפן למטוס קל.
לפי טיסת המבחן שפירסמה Air ניתן להתרשם מרחפן טיסה אישי שמאפשר לנוסע אחד לנוע ממקום למקום, טיסת המבחן בוצעה במסלול המראה בשטח פתוח, העלתה את הרחפן בטיסה אנכית וכך גם הנחיתה.
לפי הדיווחים נראה שהרחפן אייר וואן יגיע למהירות מקסימלית של 250 קמ"ש ומשקלו 1,100 קילוגרמים, טווח נסיעה של עד 150 ק"מ לכל טעינה (סוללה דומה לרכב חשמלי סטנדרטי) שיטת ההמראה שלו מזכירה מסוק אך נראה שכמעט כל אחד ואחת יוכלו להשתמש בכלי הטיסה הפרטי באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, בקרת טיסה מיוחדת וטיסה נגישה.
המחיר של Air One לא צפוי להיות זול, הדיווחים מציגים תג מחיר יקר של 150 אלף דולר, משמעות הדבר היא שבשלב הראשוני המעמד האמיד בישראל ובעולם יוכל לרכוש את כלי הטיס.
האם מכוניות מעופפות יוכלו לטוס בישראל?
רשויות תעופה בינלאומיות, בדגש על ארה"ב, מתקדמות באישורים רגולטורים לחברות מכוניות מעופפות, כך למשל חברת AIR מדווחת על טיסת מבחן ראשונה מוצלחת ושלב הסכמה מתקדם במינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA).
רשות התעופה האזרחית בישראל עשויה להוות מכשול בקרב החברות הישראליות ובכלל, נראה שהרשות הישראלית תרצה לבחון את השטח בזירה הבינלאומית טרם תאשר לכלי רכב חשמליים להתעופף בשמי ישראל.
הבעיה הגדולה בישראל היא התמודדות עם הפקקים, חידושים מסוג AIR ואחרים יוכלו להקל על הבעיה ולשחרר את הכבישים העמוסים, יחד עם זאת, הקדמה אינה מושלמת ודרך עוד ארוכה.
לכלי הטיס של AIR יתרונות רבים, אך יחד איתם חשוב לציין כי לא נראה שהכלי כולל גלגלים שיוכלו לנסוע בדרכים אלא בעיקר כטיסן פרטי שמסיע אדם אחד בלבד, דבר הדומה לפיתוחים בגזרת אופנועים מעופפים.
כל שנותר כעת הוא לראות כיצד החברות הישראליות יצליחו להתמודד עם השוק הבינלאומי בעשור הנוכחי ובמיוחד בעשור הבא.