מכונית מעופפת ישראלית

מכונית מעופפת ישראלית

מכונית מעופפת ישראלית היא לא בגדר חלום, שנים רבות מאז הפרחנו את השממה, כיום חברות ישראליות פועלות כדי להפריח את השמיים עם מכונית ישראל.
מתי מכונית מעופפת תגיע לישראל? ואילו מכוניות מעופפות ישראליות בפיתוח?

מכונית מעופפת מתוצרת ישראלית תגיע לעולם לפני שתגיע לישראל

מכונית מעופפת היא העתיד, מה שהיה בגדר צפי עתידי של הנרי פורד בשנות ה- 40, רעיונות לסרטי מדע בדיוני ובגדר תכנונים על הנייר, הופך בעשור האחרון למוצר בר קיימא במסגרת אב טיפוס של עשרות חברות בעולם, עם תחרות ענפה בין חברות ומדינות על השקת המכונית המעופפת המסחרית הראשונה בעולם וצפי לשנת 2023-2024 למוניות מעופפות ומספר שנים לאחר מכן גם מכוניות מעופפות פרטיות.
הסיבה להאצה המשמעותית בתחום רכבים מעופפים היא העומסים בכבישים, צורכי ביטחון והצלה והרצון לצמצמם את הזמן והקלות בהגעה מנקודה לנקודה, התשתיות הקיימות בערי העולם אינן יכולות לקלוט צפיפות אוכלוסייה ובחלק מהמקומות מדינות העולם נאלצות לחשוב על פתרונות יצירתיים במיוחד או אגרות מיוחדות כדי לנסות ולצמצמם את העומסים הכבדים.
בהתאם להערכות מומחי שוק המכוניות והתעופה, היקף שוק המכוניות המעופפות צפוי להגיע לשבעה מיליארד דולר בשנת 2028, כאשר מאות אלפי מקומות עבודה חדשים בעולם ידרשו לתפעול ותחזוקה של מכוניות ומוניות מעופפות.

כדי לפתור את אתגר העומסים בכבישים המוכרים לנו מהערים הגדולות בישראל ובעולם, עשרות חברות בעולם מתחרות בייצור מכוניות מעופפות, מכוניות היברידיות בדמות מטוס עם כנפיים המצריך מסלול נחיתה והמראה מותאם או בדמות מסוק/רחפן עם רוטורים שמאפשרים בנוסף המראה ונחיתה בצורה אנכית ומצריכים מרחב מונגש ומצומצם.
שתי החברות הישראליות המוכרות בענף המכוניות המעופפות הגוף הן חברת New Future Transportation וחברת אורבן אירונאוטיקס (Urban Aeronautics).
עם הנגשת תקנות התעופה בישראל למכוניות מעופפות, חברות אלו וכן חברות נוספות מהעולם יתחרו על הכיס שלכם, אך בהתאם לצפי ישראל צפויה לאשר בשטחה מכוניות ומוניות מעופפות כמספר שנים לאחר רשות התעופה הפדרלית בארה"ב וכן רשויות התעופה באירופה.

אסקה: מכונית מעופפת של NFT

חברת NFT ממוקמת בנתניה ומפתחת מכונית מעופפת ישראלית, את החברה הקימו גיא ומאקי קפלינסקי, לחברה מטה נוסף בקליפורניה.
בהתאם לדיווחי החברה לתקשורת, שמה של המכונית המעופפת הוא "אסקה" (ביפנית: ציפור מעופפת), המכונית דמוית מטוס ובעלת כנפיים מתקפלות המשנות את הזווית בזמן הטיסה.
על המכונית של NFT עובדים טובי המהנדסים והמעצבים שהגיעו מהתעשייה האווירית, אלביט מערכות ו- BMW.
מכוון ומדובר על הכלאה בין מטוס קל למכונית, המכונית של NFT תצטרך מסלול המראה ונחיתה אך בשונה מחברות אחרות, הערכה שאורך המסלול שהמכונית תידרש להמראה ונחיתה הוא כ- 25 מטר, אורך מסלול הנמוך באופן משמעותי מחברות מקבילות בענף המכוניות המעופפות בעלות הכנפיים.

דגם האסקה הראשון של החברה הוא חשמלי עם מנוע בנזין לטעינת הסוללות, המכונית תוכל להטיס עד שלושה אנשים לטווח 200-550 ק"מ עם טווח מהירות של 160-240 קמ"ש.
בהתאם לדיווחים, לאחר הזנת היעד המכונית צפויה להיות אוטונומית ומכוון והטיסה תתנהל באופן אוטומטי, לא תצטרכו אישור המראה ונחיתה ולא צפויה הכשרה מיוחדת לטיסה.

הקורמורן ו- CityHawk eVTOL: מכונית מעופפת של אורבן אירונאוטיקס

חברת אורבן אירונאוטיקס ממוקמת ביבנה ומפתחת מכוניות מעופפות שיכולות להמריא ולנחות באופן אנכי, כבר בשנת 2017 אורבן השיקה מכונית מעופפת ישראלית למטרות צבאיות, הצלה וסיוע.
לאחר 15 שנות פיתוח באורבן והשקה לפני מספר שנים, אנחנו צפויים לראות בשנים הקרובות מכוניות מעופפות בקרב שירותי הביטחון וההצלה בארץ ובעולם דמויי "הקורמורן" של אורבן.
מכונית "הקורמורן" פותחה בהשקעה של למעלה מ- 10 מיליון דולר, המכונית יכולה לשאת משקל של 500 ק"ג (נתון משמעותי עבור שירותי חירום וביטחון), לטוס במהירות מקסימלית של 185 קמ"ש, בגודל של שליש ממסוק רגיל וחשוב מכל יכולה להמריא ולנחות בצורה אנכית, מה שמצריך אזור מתוחם קטן לצורך המראה ונחיתה בטוחה.

מכונית מעופפת נוספת מבית אורבן היא CityHawk eVTOL, גם כאן אורבן מכוונת לשירותי חירום (אמבולנסים מעופפים) אך בהתאם להדמיות המכונית, נראה שניתן יהיה להתאימה גם לקהל הפרטי.
לחברה פיתוחים שונים ותוכניות שיוכלו להצעיד את ישראל לכיוון תעשיית רכבים מעופפים לצורכי חירום, ביטחון, תחבורה ציבורית ובסופו של דבר גם בהפצה מסחרית לציבור העולמי.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן