מכונית מעופפת יפנית

מכונית מעופפת יפנית

מבין מספר מדינות בעולם, מכונית מעופפת יפנית הפכה לשחקנית בולטת בשנים האחרון, עם סיוע יפני ממשלתי ודגמי מכוניות שיתחרו בעשרות חברות וענף תוסס.

מכונית מעופפת תוצרת יפן: 2023 היא השנה שכולם מחכים לה

העולם דוהר לכיוון מכוניות מעופפות, אתגרי התשתיות והעומסים במטרופולין ברחבי העולם הכריעו כבר לפני שני עשורים לטובת המכונית הדואליות שיאפשרו לכם להגיע לעבודה, מקומות תיירות ופנאי וכן חזרה הביתה בקלות וביעילות.
אי אפשר לדבר על טכנולוגיה חדשנית מבלי לדבר על יפן, עם תחרות ענפה בקרב מדינות העולם, חברות מכוניות ותעופה יפניות מפתחות מכוניות מעופפות שיתחרו על הכיס הפרטי והמוסדי.
יפן לגמרי לא לבד, מדינות רבות מפתחות בשטחן מכוניות מעופפות, בין היתר ארה"ב, גרמניה, דובאי, סין, מלזיה, סלובקיה וישראל, שוק המכוניות המעופפות צפוי לגלגל מיליארדי שקלים בשנים הקרובות, לייצר מאות אלפי מקומות עבודה חדשים וחברות רבות מתחילות לקבל מאות ואלפי הזמנות וכן מנפיקות את עצמן בבורסה – מכונית מעופפת יפנית היא לא שאלה של האם ואיך אלא שאלה של מתי וכיצד תצליח יפן להיות בין המדינות הראשונות שמעודדת חברות שבשטחה לפתח מכוניות מעופפות יפניות.

הממשל היפני לא חוסך בכסף, כדי להאיץ את ענף המכוניות המעופפות ביפן הממשל היפני החליט לפני כשנתיים להשקיע מיליוני דולרים בסיוע לחברות העוסקות בפיתוח טכנולוגית מכוניות מעופפות, מלבד הכסף הרב בטוקיו איגדו עשרות מומחי טכנולוגית תעופה ורכב תחת פרויקט מכונית מעופפות שאפתני בשם " קארטיוויטור".
מדינות העולם נוהרות לשנת 2023, בהתאם לצפיות לקראת סוף 2023 חברות רבות צפויות לשחרר דגמים ראשונים לצרכים פרטיים שונים וכן לצורכי ביטחון והצלה.

סקיידרייב היפנית: הופכים את הרחפן למכונית מעופפת

כדי להתמודד עם היעד השאפתני הבינלאומי לשנתיים הקרובות, אחת מהחברות היפניות שחררה אשתקד הצהרה לתקשורת, חברת סקיידרייב (SkyDrive) השיקה את המכונית המעופפת הראשונה שלה מדגם SD-03, המכונית תאפשר לכם לרחף ממקום למקום ומונעת באמצעות סוללה.
לסקיידרייב יעד לעשור הקרוב, שחרור דגם ראשון בשנת 2023 לרווחת הציבור והרחבת הפעילות באופן משמעותי שתאפשר לציבור היפני והעולמי ליהנות מנסיעה וריחוף בפשטות ממקום למקום עד שנת 2030.
בהתאם לניסויים והדגמות פתוחות לציבור שערכה החברה נראה כי כיוון המכונית המעופפת שלה הוא דגם רחפן גדול שיוכל להטיס את המכונית כפי שרחפנים טסים בשמיים כיום לצורך צילומים ושינוע חבילות.
המכונית שוקלת כ- 450 ק"ג, המהירות וטווח הנסיעה טרם פורטו באתר החברה, למרות שהמהירות שהוצגה בניסוי שהחברה ביצעה בוצע במהירות איטית מאוד, נראה שאנשים ומוסדות שמחפשים הגעה מהירה ממקום למקום של אדם אחד או יותר (אופנוע מעופף) יוכלו ליהנות מהדגם.
בניסוי שביצעה החברה ניתן לראות מושב אחד אך בהתאם לדיווחים החברה מתכוונת לספק הרכבים שלה לפחות לשני אנשים ובתחילה עבור טיסות תיירות.

דגם נוסף של החברה הוא SD-XX, באתר סקיידרייב מציגה את הדגם הנוסף שיתאים לשני אנשים, מכונית מעופפת חשמלית, 8 רוטורים, משקל המראה מקסימלי 500 ק"ג, גובה טיסה מקסימלי של 500 מטר, מהירות נסיעה של 60 קמ"ש וטווח טיסה של 20-30 ק"מ.

יפן נחשבה עד סוף העשור הנוכחי כמדינה בתחתית ההתקדמות וההשקעה בנושא הרכבים המעופפים, הסיוע של הממשל היפני בשנים האחרונות והאצת ענף המכוניות המעופפות הובילו את סקיידרייב וחברות נוספות ביפן להתקדם בצורה משמעותית כדי לאפשר ליפנים ומשתמשי תחבורה נוספים בעולם להתחמק מהפקקים וליהנות מעידן תחבורתי חדש.

שפע אפשרויות: מכונית מעופפת בדמות מטוס, מכונית מעופפת בדמות מסוק ורחפן
חברת סקיידרייב עוסקת גם בפיתוחים רחפנים, הפיתוחים של החברה מציגים חלוקה ברורה בין המכוניות המעופפות בעולם.
שוק המכוניות המעופפות מתחלק למכוניות מעופפות דמוי מטוס עם כנפיים (מכונית שתצטרך מסלול המראה ונחיתה מוסדר ותקנות מחמירות) ושוק מכוניות מעופפות דמוי מסוק או דמוי רחפן (מכונית שתצטרך אזור המראה ונחיתה קטן ותקנות תעופה נוספות מעבר לקיימות קיום), סוג שדגמי המכוניות של סקיידרייב מתבססים עליו.

טכנולוגיות של הבינה המלאכותית והאוטונומיות מתחזקות גם הן וחלק מהמכוניות, בעיקר מכוניות בעלות כנפיים שצריכות מסלול, ישלבו את הטכנולוגיות האלו שיגשרו על פערי תקנות התעופה בעולם ויצמצמו או יבטלו הצורך בהכשרת אנשים לשימוש במוכניות המעופפות.
התחרות בעשור הנוכחי תוביל אותנו לשימוש במוניות מעופפות , מכוניות הצלה וביטחון מעופפות וכן מכוניות מעופפות פרטיות לציבור הרחב, כוח השוק יכריע את הסוג המוביל או היחידי עליו החברות יתבססו.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן